انیمیشن

نویسندگان
پیوندهای روزانه

پرولیکا و توپ

چهارشنبه, ۹ فروردين ۱۳۹۱، ۰۶:۲۳ ب.ظ

      پـرولـیـکا و تـوپ

     فراخوان اولین مسابقه ی طراحی انیمیشن پروپرشیا

برای مشاهده روی ادامه ی مطلب کلیک کنید



پس از برگزاری دو جشنواره طراحی شخصیت و عکاسی، اولین جشنواره انیمیشن پروپرشیا با موضوع "پرولیکا و توپ" برگزار می شود. در همین راستا از کلیه دوستان و همراهان وب سایت www.propersia.com  دعوت می شود تا با حضور پررنگ و ارسال آثار زیبای خود در این جشنواره، اولین دوره این گردهمایی دوستانه را هر چه پربارتر و با شکوه تر برگزار نماییم.

مستدعی است ضمن بررسی شرایط و شکل برگزاری که در ذیل آمده، آثار خود را حداکثر تا پایان روز 15 اردیبهشت ماه 1391 برای وب سایت www.propersia.com  ارسال فرمایید.

 

موضوع جشنواره:

طراحی و ساخت انیمیشن با موضوع ماجرایی کوتاه از یک کاراکتر ساختگی (پرولیکا) و توپش در قالب 30 ثانیه.

 

فرمت های طراحی:

  • طراحی انیمیشن سه بعدی (بدون محدودیت نرم افزاری)
  • تلفیق انیمیشن سه بعدی و انیمیشن دو بعدی (بدون محدودیت نرم افزاری)
  • انیمیشن دو بعدی دیجیتال (بدون محدودیت نرم افزاری)
  • نقاشی و پویانمایی دستی بدون محدودیت در مواد، متریال و شکل اجرا

 

شکل طراحی و محتوای انیمیشن:

پرولیکا: کاراکتری با منشا انسانی که دارای: سر، تنه، دو دست و دو پا است. طراحی این کاراکتر باید بصورت کاملا Minimal و ساده صورت پذیرد به این مفهوم که پرولیکا نباید چشم، گوش، دهان، ابرو، انگشت (حداکثر یک انگشت) و ... داشته باشد. صرفا حجم کلی بدن بدون جزئیات مدنظر خواهد بود. پرولیکا می تواند به هر شکل، با هر تناسبات و با هر کانسپتی طراحی شود و آناتومی آن می تواند دقیقا بر مبنای آناتومی انسان نباشد. پرولیکا می تواند بر روی سر و بدن دارای انحناها، حجم ها یا خطوطی باشد که به شخصیت پردازی انیماتور کمک نماید. پرولیکا می تواند بصورت ربات، موجودی فضایی یا یک موجود خمیری یا تلفیقی از حیوان و انسان طراحی شود اما در هر صورت پرولیکا منشا انسانی دارد و بر روی دو پا می ایستد و راه می رود. شکل طراحی این کاراکتر و چگونگی شخصیت پردازی آن و ارتباط درست این کاراکتر با موضوع داستان فوق العاده مورد توجه این جشنواره خواهد بود.

استفاده از المانهای وابسته به کاراکتر، نظیر: کلاه، دستکش، کفش، زره، شال گردن و امثالهم بلامانع است.

توپ: جسمی بی جان یا کاراکتری جاندار بصورت کروی که می تواند حتی بسیار بزرگ، بسیار کوچک، بسیار سنگین و یا بسیار سبک در نظر گرفته شود. این کره می تواند با هر جنس و با هر کانسپت متعارف یا غیر متعارفی مورد طراحی قرار گیرد. به عنوان مثال این کره می تواند کره زمین باشد یا حتی یک حباب نازک کف صابون. این توپ نیز در این جشنواره انیمیشن می تواند به خودی خود دارای شخصیت باشد و توانمند و دارای حرکت در نظر گرفته شود. در عین حال توپ را می توان یکی از توپ های ورزشی (فوتبال، بسکتبال، بیسبال و ...) در نظر گرفت.

داستان: داستان این انیمیشن به عهده شرکت کنندگان است اما هر داستانی که در این انیمیشن روایت می شود دو عنصر پرولیکا و توپ باید محورهای اصلی داستان باشند. غیر تکراری و بدیع بودن این داستان فوق العاده مهم خواهد بود. توجه داشته باشید که انیمیشن نهایی نباید بیش از 30 ثانیه برای ما ارسال گردد.

انیمیشن: حرکات کاراکتر پرولیکا و توپ و چگونگی RIG کردن و انیمه کردن مورد توجه خواهد بود. در عین حال المانهای خارج از این دو کاراکتر می تواند در پرداخت انیمیشن مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال: چوب یا چماق، دیوار، اسلحه، درخت، آینه و ... که نقشی در داستان داشته باشند می تواند در این انیمیشن بکار رود. اما انیمیشن هایی با کمترین تعداد عناصر بیشتر مورد توجه این جشنواره خواهد بود.

صحنه پردازی: این داستان می تواند در قالب یک سکانس پلان، یک پلان با چندین سکانس یا چندین پلان و چندین سکانس پرداخت شود. تصمیم با شماست. توجه داشته باشید که شکل کارگردانی و تدوین در این جشنواره انیمیشن، دارای اهمیت ویژه ایست.

صداگذاری: انیمیشن های ساخته شده باید دارای صدا یا موسیقی زمینه و به همراه افکت گذاری صوتی بر روی حرکات و حوادث داستان باشند. مقدار این افکت ها مهم نیست اما کیفیت افکت گذاری و تناسب آنها برای کمک به درک بیشتر بیننده مورد توجه خواهد بود.

تهیه و تولید: کلیه مراحل کارگردانی و تولید می تواند توسط یک نفر یا یک تیم صورت پذیرد. در صورت کار کردن یک یا چند تیم بر روی انیمیشن، از همه عزیزان دست اندرکار قدردانی خواهد شد اما در کمیت جایزه جشنواره تغییری بوجود نخواهد آمد.

 

موارد مورد توجه برای داوری آثار:

هدف پروپرشیا از برگزاری این جشنواره به تصویر کشیدن هنر و خلاقیت شما عزیزان در تصور و تحلیل یک شخصیت غیر مستند و غیر واقعی در قالب پرداختی متحرک به همراه داستانی کوتاه در برخورد با توپ اوست. با اینکه داوری و مقایسه آثار هنری بطور کلی از نظر پروپرشیا حرکتی مردود و ناپسند است اما برای محوریت بخشیدن به این جشنواره، مواردی را عنوان می کنیم تا هدف اصلی و اساسی این گردهمایی نیز در نظر گرفته شود. مواردی که هیات داوران بر آنها تمرکز خواهند داشت عبارتند از:

  • فیلمنامه انیمیشن و خلاقیت داستان پردازی در قالب 30 ثانیه
  • بکر بودن داستان و ماجرای انیمیشن
  • خلاقیت در شخصیت پردازی برای کاراکتر و توپ
  • خلاقیت و شکل پرداخت برای طراحی شخصیت "پرولیکا"
  • کیفیت پرداخت انیمیشن و توانمندی در ارائه انیمیشنی بی نقص
  • توجه به تعاریف حرکتی در انیمیشن
  • توجه به مفاهیم آناتومی و نحوه انیمه کردن کاراکتر
  • دوربین گذاری، حرکات دوربین و نمابندی های انیمیشن
  • صداگذاری و انتخاب موسیقی زمینه متناسب با موضوع و حال و هوای انیمیشن
  • استفاده از افکت های صوتی برای بیان هر چه بهتر اتفاقات داستان
  • تدوین انیمیشن
  • کیفیت و چگونگی پرداختن به جزئیات
  • تکنیک ارائه شده در اثر

 

تعداد آثار و فرمت آثار ارسالی:

هر یک از شرکت کنندگان می توانند حداکثر 3 اثر برای ما ارسال نمایند.

رزولوشن فیلم ارسالی: 720 x 480

فرمت های فیلم: .FLV ، .MOV ، .mkv ، .AVI ، .wmv

فرمت صدا: استریو یا بالاتر

حجم هر فایل ارسالی: حداکثر 200 مگابایت

 

جایزه جشنواره طراحی شخصیت:

تندیس پروپرشیا همراه با مبلغ 000/000/10 ریال معادل یک میلیون تومان جایزه نقدی برای بهترین انیمیشن از دید هیات داوران اولین جشنواره پویانمایی PROPERSIA.

 

مهلت ارسال آثار:  از اول اردیبهشت تا پایان روز 15 اردیبهشت ماه 1391

 

عوامل و داوران جشنواره:

دبیر جشنواره: الهه سادات گتمیریان

هیات داوران: امید خوش نظر، حسین ملایمی، مجید عاشقی، بابک جعفرقلیان، رسول مهدی جبار، مرتضی محمد، اوستا

برگزارکننده: گروه پروپرشیا www.propersia.com  

 

دست هایتان پرتوان، فکرتان خلاق و حضورتان در اولین جشنواره انیمیشن پروپرشیا گرامی باد.





   برگرفته از وبلاگ شخصی استاد گلپایگانی  http://golpaart.persianblog.ir/



نظرات  (۱)

۰۲ بهمن ۹۱ ، ۱۳:۴۸ محمدرضا رضا
این مسابقه خیلی خوب است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی